Total Tayangan Halaman

Apa Adakah berbeza Buah-buahan berwarna dan sayur-sayuran yang perlu Adakah Dengan Sistem Imun Anda?

Apa Adakah berbeza Buah-buahan berwarna dan sayur-sayuran yang perlu Adakah Dengan Sistem Imun Anda?

Topik yang hangat diperkatakan pada diet pada masa ini adalah: makan lima sehari; baik hanya apa itu semua kira-kira?

Ia adalah kira-kira lima makan buah-buahan dan sayur-sayuran sehari dan sebab itu adalah bahawa buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi bahan kimia semula jadi yang akan meningkatkan sistem imun anda dan membantu melawan radikal bebas yang berbahaya.

Kod ini adalah untuk makan buah-buahan yang berlainan warna dan sayur-sayuran untuk membuka kunci kebaikan penuh mereka. Ini kerana ia tahu bahawa warna yang berbeza tahu untuk mengandungi pelbagai jenis antioksidan dan fitonutrien yang merupakan bahan kimia tumbuhan yang terkenal dengan boot sistem imun anda dan untuk melawan jangkitan.

Contoh ini adalah: buah-buahan dan sayur-sayuran oren atau merah seperti nectarines dan tomato yang sangat kaya dengan beta-karotin dan lycopene sementara sayur-sayuran hijau dan berdaun seperti kale anda atau brokoli adalah sangat tinggi dengan vitamin C dan beta-karotena.

Apabila kita bergerak ke ungu kami atau biru atau merah seperti raspberi / blueberry / anggur merah dan plum kita mendapati bahawa ia penuh dengan proanthocyanidins (anti-kanser dan anti-alergi) dan bioflavanols.

Jangan lupa makanan yang berwarna putih anda seperti cendawan, bawang, pisang dan bawang putih. Makanan ini mengandungi kumpulan fitokimia callicine, yang dikenali sangat berkesan terhadap jangkitan seperti TB dan MRSA.

Dalam kumpulan warna hijau kami makanan yang kami ada timun / tembikai tembikai susu / avokado dan kiwifruits (untuk nama tetapi beberapa), yang adalah penting kerana ia memberikan kami lutein dan indoles. Lutein akan membantu untuk mengekalkan mata anda manakala lutein akan membantu untuk melindungi anda daripada kanser payudara dan kanser dan masalah prostat.

Setelah semua buah-buahan dan sayur-sayuran yang indah dikumpulkan bersama-sama anda perlu memastikan bahawa anda tidak kehilangan nutrien penting mereka dalam memasak daripada mereka. Sama ada makan mereka mentah atau stim mereka.

Mesej utama ialah: pelbagai yang lebih besar daripada warna yang anda ada di pinggan anda yang lebih baik manfaat kesihatan anda akan terima.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar