Total Tayangan Halaman

Mesej Orang Asli Mutant Healing

Mesej Orang Asli Mutant Healing

Beberapa tahun yang lalu saya telah membantu sebuah syarikat Eropah untuk menganjurkan perayaan awam dengan orang-orang asli. Salah satu perayaan kita merancang akan menjadi dengan Orang Asli, Maori dan orang Pasifik Selatan. Selepas minggu persediaan saya mengembara ke Australia untuk bertemu dan membuat perancangan dengan Orang Asli asli.

Saya tidak pernah bertemu dengan mana-mana kenalan Australia saya dan saya tidak mempunyai idea tentang apa yang akan berlaku. Apabila saya tiba di Sydney, saya disambut oleh seorang wanita tua di lapangan terbang yang menginap saya untuk beberapa hari. Tuan rumah saya mempunyai semua hubungan dengan mereka yang terlibat dalam berenang dengan ikan lumba-lumba dan penyembuhan lumba-lumba yang merupakan salah satu kawasan saya menikmati sangat banyak.

Walaupun ikan lumba-lumba bukan matlamat utama saya aku bercadang untuk pergi ke Perth dan kawasan-kawasan terkenal ke utara untuk berenang lumba-lumba.

Mesej mutan turun di bawah.

Selepas beberapa hari di Sydney saya dalam perjalanan saya ke Alice Springs yang terkenal dengan Ayers Rock atau Uluru iaitu nama orang asli.

Sebelum memulakan perjalanan saya ke Australia saya terjumpa sebuah buku yang dipanggil "Mutant Mesej Down Under" oleh Puan Marlo Morgan. Buku ini menceritakan tentang pertemuan Puan Morgan dengan penduduk orang asli untuk mengumpul maklumat mengenai penyembuhan rahsia yang digunakan oleh orang-orang asli.

Tinggal di sebuah hotel mewah dan berpakaian fesyen barat beliau telah ditahan oleh seorang lelaki orang asli dalam Jeep. Ia diambil untuk yang sangat lama menunggang di dalam padang pasir dan akhirnya diminta untuk menukar pakaian beliau dan menghilangkan semua barangan peribadi. Kumpulan orang asli mula berjalan dan dia tidak mempunyai pilihan selain daripada berikut.

Dalam beberapa bulan dia pergi melalui pengalaman penyembuhan dan belajar rahsia yang mengubah hidupnya selama-lamanya.

Diilhamkan oleh buku yang saya mahu mempunyai pengalaman yang rapat dengan budaya lama dan salah faham ini. Setibanya saya di Alice Springs, saya disambut oleh seorang lelaki Orang Asli yang menjelaskan kepada saya bahawa dia telah mengambil satu minggu cuti kerja hanya untuk dapat beribadah kepada-Ku.

Wilayah Utara.

Panduan saya membawa saya untuk kereta 4 jam perjalanan di padang gurun dan saya fikir bahawa saya akan menjadi orang yang akan datang berjalan untuk beberapa bulan dengan orang-orang asli.

Keluarganya tinggal di sebuah daerah bernama Utopia dan ini merupakan destinasi kami. Selama dua hari saya diberi penghormatan untuk hidup dengan orang-orang yang indah. Rumah gaya lebih barat mereka adalah pengecualian kepada kawasan yang saya akan menemui hari berikutnya.

Kami digerakkan ke pos-pos yang berbeza untuk memenuhi ahli keluarga yang tinggal di semua sama mencari 3 x 5 meter atap zink kandang. Ia menjelaskan kepada saya, bahawa bangunan bangsal ini, adalah satu cara bagi kerajaan Australia untuk menghibur orang-orang asli.

Malangnya kandang tidak boleh digunakan sebagai ruang tamu kerana ia terlalu panas. Orang tidur di luar kerana mereka telah melakukan beribu-ribu tahun dan menggunakan bangsal untuk penyimpanan.

Satu dengan sifat.

Orang-orang asli sedang benar-benar hidup dalam harmoni dengan tanah mereka dan saya mempunyai perasaan bahawa mereka telah ditanam ke dalam kawasan sebagai bunga yang cantik dan penjaga sifat, menambah kepada kualiti hidup. Cuba untuk memisahkan orang-orang ini dari alam semula jadi yang akan membawa mereka kepada kematian yang perlahan.

Malangnya ramai orang akan menghubungi mereka renda dan lebih suka untuk menarik mereka dengan akar-akarnya. Salah satu cara untuk mendapatkan akses tanah mereka dan apa yang anda mahu adalah untuk membawa mereka alkohol. Orang-orang asli mempunyai satu set yang berbeza gen dan mendapatkan ketagih dengan cepat. Masih hari ini pengagihan alkohol yang digunakan oleh pegawai-pegawai untuk mengawal rakyat.

Mesej ini telah berubah.

Ini penjaga sifat hidup dalam ketenangan dan keharmonian jika mereka dibiarkan di dalam persekitaran semula jadi mereka. Mereka menyimpan rahsia mereka mengenai sifat dan penawar bagi diri mereka sebagai orang putih tidak akan faham juga.

Sebaliknya menerima bahawa orang-orang ini adalah kunci untuk memahami rahsia alam yang mesej itu telah ditukar kepada pendapat umum bahawa orang asli adalah renda, tidak dapat dan tidak bersedia untuk menyesuaikan diri dengan dunia barat.

Dalam dunia yang berubah dengan bencana alam yang lebih kerap, saya tertanya-tanya di mana rakyat Australia akan pergi untuk membantu, jika ia berlaku kepada mereka?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar