Total Tayangan Halaman

Terapi magnet dan Pelepasan Sakit

Terapi magnet dan Pelepasan Sakit

Pernahkah anda terfikir apabila orang-orang sakit-sakit badan akan hilang? Adakah anda bosan dengan mengambil ubat-ubatan untuk melegakan tusukan setiap hari? Adakah anda terus mengatakan saya boleh melakukan melakukan __________ jika hanya sakit di lutut atau pinggul saya adalah lebih baik? Adakah anda pergi ke pembekal penjagaan kesihatan hanya untuk mencari satu lagi ubat preskripsi untuk melegakan kesakitan buat sementara waktu?

Terapi magnet telah menyembuhkan penyakit sejak zaman Yunani purba. Dalam masyarakat hari ini, profesion perubatan adalah masih di atas pagar mengenai nilai terapi magnet untuk pesakit mereka. Kebanyakan orang mendapatkan rawatan alternatif tanpa bantuan daripada doktor mereka. Terapi magnet adalah salah satu yang paling invasif satu terapi alternatif dan relatif murah secara perbandingan. Produk magnet terdiri daripada serendah $ 3 untuk gelang untuk $ 600 untuk pad tilam magnet saiz raja, yang merupakan kos akhir. Apabila berurusan dengan terapi alternatif lain atau ubat-ubatan konvensional, kos adalah untuk lawatan dengan pengamal dan juga ubat-ubatan atau herba yang ditetapkan. Kos ini biasanya berulang dan menambah dengan cepat walaupun semua yang anda bayar ialah bersama-pembayaran.

Penyelidikan terapi magnet mempunyai banyak kajian menunjukkan pengurangan kesakitan yang ketara dengan pelbagai penyakit yang menjejaskan aktiviti harian.

Klinik Chiron di London dikaji keberkesanan magnet dengan wanita yang mengalami senggugut. Mereka membuat kesimpulan bahawa sakit dan kerengsaan telah dikurangkan dengan ketara dalam kumpulan magnet.

Penyelidik Harvard mendapati bahawa terapi magnet berkurangan sakit lutut osteoartritis dilaporkan sendiri. Dan saintis dari University of Virginia dikaji pesakit fibromyalgia dengan kesakitan yang ketara. Fibromyalgia adalah penyakit di mana setiap bahagian tubuh anda sakit sepanjang masa. Kajian mendapati bahawa mereka yang mempunyai fibromyalgia dan telah tidur di atas tilam pad magnet mempunyai pengurangan ketara dalam intensiti kesakitan dilaporkan dan juga peningkatan yang ketara dicatatkan dalam taraf kerja.

Orang yang hidup dengan diabetes akhirnya berurusan dengan kesakitan neuropathic yang menjejaskan anggota badan. Sakit ini biasanya teruk dan orang menggambarkannya sebagai kebas, kesemutan, atau perasaan terbakar bahawa orang tidak boleh berjalan. Kaedah pengurusan kesakitan semasa membantu dengan beberapa kesakitan tetapi orang ramai masih mempunyai kecacatan banyak. Penggunaan magnet dalam pesakit kencing manis telah menunjukkan pengurangan ketara dalam kesakitan neuropathic serta kecacatan yang berkaitan.

Jika anda mengalami kesakitan, terapi magnet telah ditunjukkan untuk meningkatkan sakit kronik, jika digunakan secara konsisten.

Penggunaan magnet telah dikaji dan didapati berkesan dengan kesakitan penyakit kronik dan bukannya kecederaan akut. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kajian kes yang telah menunjukkan terapi magnet telah meningkatkan kualiti dan kadar penyembuhan tulang di tulang patah. X-ray mengesahkan angka meningkat penyembuhan tulang.

Terapi magnet boleh menjadi semudah tidur atau duduk di atas pad magnet atau kompleks seperti meletakkan magnet GAUSS atas bahagian yang terjejas tetapi cara sama ada, ia telah terbukti amat berkesan dalam meningkatkan kesihatan. Mengapa tidak melihat ke hari ini!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar