Total Tayangan Halaman

Ketiak peluh berlebihan - Bagaimana untuk Kurangkan Gejala

Ketiak peluh berlebihan - Bagaimana untuk Kurangkan Gejala

Adakah anda pernah mengalami menjadi pusat ejekan oleh rakan-rakan anda atau rakan sekerja? Adalah sebab kerana mereka yang hodoh dan mengejek kesan peluh pada baju anda? Adakah anda cenderung berpeluh agak banyak terutamanya semasa peristiwa tekanan dan kebimbangan memprovokasi? Adakah ini berlaku kerap? Adakah mereka kesan peluh buruk menghalang anda daripada melakukan kerja anda dengan baik? Ia memberi kesan kepada keyakinan anda dan bagaimana anda melihat dan menghargai diri sendiri? Adakah anda berpeluh walaupun dalam keadaan sejuk seperti duduk dalam bilik berhawa dingin?

Jika anda menjawab ya kepada semua soalan-soalan, maka anda juga mungkin tahu punca bagi masalah anda. Hiperhidrosis adalah keadaan perubatan di mana seseorang berpeluh berlebihan. Tidak ada sebab sebenar untuk itu kerana terdapat faktor-faktor yang mendasari beberapa mengapa seseorang mengalami ini, dalam beberapa kes ia adalah kerana sebab-sebab fisiologi atau ia boleh menjadi tanda-tanda proses penyakit. Dalam kes lain, ia boleh menjadi kerana kebimbangan psikologi, seperti apabila seseorang itu terlalu tertekan atau cemas. Maka dia / dia mula berpeluh berlebihan.

Situasi atau keadaan seperti ini emosi dan psikologi boleh memberi kesan kepada seseorang. Ia boleh menjatuhkan harga diri / beliau dan ia seterusnya boleh membawa kepada sosial mengasingkan diri sendiri kerana takut mendapat diejek atau malu di hadapan ramai orang. Orang-orang yang mengalami keadaan ini menjauhi dari perhimpunan awam dan menjadi dipenjarakan di rumah-rumah dan pangsapuri mereka.

Adakah anda mengalami peluh ketiak berlebihan? Maka jangan bimbang bahawa kepala kecil yang cantik untuk anda kerana terdapat banyak pilihan rawatan dan penyelesaian yang disediakan untuk anda untuk dipilih. Penyelesaian yang mudah yang akan membantu membuat anda berasa lebih segar sepanjang hari termasuk mandi dan memetik daripada pakaian yang mempunyai lapang atau rasa ringan dan orang-orang pakaian yang diperbuat daripada kapas. Selepas mandi, ia adalah penting bahawa anda menggunakan semburan antiperspirant, serbuk, krim dan losyen. Memilih produk yang mengandungi 20% aluminium klorida. Ini bertindak dengan menyekat liang-liang untuk menghalang peluh daripada pecah melalui kulit dengan itu, berhenti peluh ketiak berlebihan.

Satu lagi rawatan untuk mengurangkan peluh ketiak berlebihan secara semulajadi adalah dengan mengubah gaya hidup anda. Jika anda mempunyai berat badan berlebihan, ada kemungkinan anda akan berpeluh lebih banyak daripada mereka yang tipis. Kehilangan mereka pound berlebihan juga boleh bermakna mengurangkan pengeluaran peluh dalam badan anda. Makan makanan yang sihat dan berkhasiat juga akan membantu mengurangkan pengeluaran peluh. Elakkan terlalu banyak makanan pedas dan yang mengandungi kafein. Dengan kata lain, mengurangkan pengambilan kopi anda! Ini meningkatkan kadar jantung, sekali gus mencetuskan badan untuk meningkatkan pengeluaran peluh.

Selain produk antiperspirant, terdapat juga produk seperti pad peluh ketiak yang anda hanya boleh melampirkan kepada baju anda, yang membantu menyerap semua lembapan. Produk ini seolah-olah menjadi berkesan menyembunyikan kesan peluh sahaja, dan ia berfungsi dengan baik bagi orang-orang yang mempunyai kes-kes ringan hiperhidrosis. Sebaliknya, ia tidak begitu berkesan untuk mereka yang berpeluh banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar